Sunday, February 13, 2011

Adakah ini kesudahan kesah kita:((

Muhammad Nuri Sulaiman Ahmas.
Kenapa ye Kau buat aku seperti ini?
Adalah kerana kau tidak lagi sayang akan diriku ini.
Ataupon kau sudah tidak lagi menyintai diriku ini lagi.
Kenapa ye kau sanggup buat cerita bohong ini?
Kenapa kau sanggup buat aku ngan family aku seperti ini.
Hari ini aku dapat tahu daripada mama aku yang time lepas aku bgtaw *kau*
telah *meninggal Dunia*

Nenek aku teros call mama.
Nenek menangis sangat2 time kol mama.
Mama kate nenek sedih sangat2.
Aku tadi sampai xterkata2.
Aku terkejut. Ya ALLAH!
Sampai begitu sekali Nenek aku.
Aku xsangka yang kau sanggup buat aku ngan family aku cam nih.
Apa Dosa kami kepada kau hah!!
Kenapa kau sanggup buat kami sampai cam nih sekali!
Tadi mama ngan babah tanya aku.
Aku sampai xterkata2.
Aku xtaw cam ne nak cerita kat mama ngan babah.
Babah suruh aku cerita dari mula.

Tapi aku diam je.
Disebabkan perkara yang Bodog nih mama ngan babah bergaduh+bertekak!!
Hanya disebabkan kau*Nuri*!!
Kenapa kau buat mama ngan babah hilang kepercayan kepada diri kau!!
Aku tahu mama ngan babah mesti da xpercaya kat kau lagi.
Babah marah sangat2.
Aku hanya mampu berdiam diri je bila mama ngan babah bertekak
hanya disebabkan kau!!

Dalam hati aku nih~~
Aku geram sanagt2 kat kau nuri.
Kau da buat family aku hilang kepercayaan terhadap kau.
Sampai hati kau sanggup buat nenek aku cam tuh.
Kau kan tahu yang nenek sekarang ngah sakit!!
Kenapa kau tak guna otak~~~

Belajar je pandai2 tapi Otak xnak guna~~
Aku xfaham lah ngan kau nie.
Apa motif kau buat ini semua.Apa yang kau dapat dengan buat cerita ini semua ha!!
Bila masalah ni da jadi cam nih sekrg kau hanya senyap je.
Kau xd pon nak datang jumpe aku ke.
nak selesaiakn masalah ini.
Mungkin kau seronok kan.
Bila buat ini semua.

Tetapi..
Tidak kah aku pikirkan perasaan orang lain.
Perasaan aku!!
Sanggup kau buat aku cam ni kan!!
Manusia apa kau nih??
Aku da penat ngan semua nie.

Kau telah hancurkan kepercayaan keluarga aku terhadap kau.
Sekarang mungkin kau tidak akan lagi ruang dalam keluarga aku.
Babah aku tengok sudah seperti hilang kepercayaan terhadap kau.
Apa yang kau nak ni sebenarnya.
Tolong lah.
Aku da penat sangat2 ngan semua lakonan kau nih.
Cuba kau muncul dan terangkan kepada aku kenapa kau buat semua ini.
Kau da timbulkan masalah yang paling besar.
Kau da buat hidup aku kucar-kacir.
Kau da hancurkan hati dan perasaan aku.
Kau da hilangkan kepercayaan aku terhadap kau.
Kenapa lah kau buat ini semua?
Kenapa mesti kau main-mainkan soal maut+kematian.
Kenapa mesti kau lakukan pembohongan ini semua.
Kau da buat keluarga aku sedih diatas penipuan kau ini.
Kau telah buat nenek yang aku sayang sangat2 itu sedih untuk penipuan kau itu.
Aku xtaw bagaimana hendak terangkan kepada nenek mengenai ini semua.
Aku xtaw apa yang perlu aku terangkan kepada mereka.
hurmm..

Ya ALLAH!bantulah Hambamu ini untuk terus tabah dengan ini semua.
Aku bermohon kepadamu Ya ALLAH!
Berilah aku kekuatan untuk menghadapi Dugaanmu ini.

4 comments:

  1. aku xtau pe yg terjadi but bersabarlah k...mgkin ada hikmah ats sume yg berlaku kt ko n family...

    ReplyDelete
  2. sabar,,, aq x tau nuri macam tuh... ape kate kite heppy2 n kumpul geng2 sajibumi lepak kat klia...

    ReplyDelete
  3. lame x jumpe ko , dayah , salwa , fathi , abg azman, harjan , zack... bile aq singgah kat klia nmpak muke2 baru

    ReplyDelete
  4. betul tuh. aku nk gak jumpa korang sume lek.
    tapi cam ne.. semua da dok jauh2..
    ko kat ne? hari tuh aku kol no ko.tapi mak ko yg angkat :))

    ReplyDelete