Saturday, February 12, 2011

TAKDIR or ??

Hari nih genap semggu jika Apa yang aku post kan kat FB
tuh yang mengatakan bahawa nuriku telah meninggal dunia.
Tapi lain pula yang jadi.
Setelah berita yang amat mengejutkan itu aku terima.
Dan pada hari Selasa pg(8/2/2011)..
Sedang aku tido tiba2 fonku berbunyi..
Padahal sebenarnya baru beberapa minit je aku tido.
Kerana sepanjang malam aku tidak dapat tido n melelapkam mataku ini.
Gara-gara..??
Hurmm..
Dan pada pagi itu aku dapat panggilan dari seseorang..
Mula-mula aku tidak memperdulikan panggilan itu.
Tetapi kenapa tah hatiku ini cam suruh je aku angkat panggilan tuh.
Aku pon angkat..
"hello.. sape nih eh..?"
"Nih nisa ke?"
"Ye nih nisa.Spe nih eh? Nih nuri nih.."
"Hah?? Nuri??"
Time tuh betapa terkejutkan aku kerana
tiba-tiba Nuri yang ku sangka telah pergi itu..
Tiba-tiba kol aku.
Aku pon terus bangun turun kat ruang tamu.
Time tuh lak bateri fon aku da nak abis.
Aku teros cakap.
"Betul ke nih nuri.Bukan ke nuri da xde?"
"Betul nih nuri" "Awak nisa ke"
"Ye saya nisa"
Time tuh hanya ALLAH sahajalah yang taw bagaimana
perasaan aku.
Kerana selama tiga hari itu aku mengganggap bahawa nuri da xde.
Aku selama 2hari 2malam tidak dapat tido kerana Nuri..
Selama itu jugak lah aku asyik menangis saje.
Tiap-tiap hari aku menangis,Aku baca yassin+sedekahkan AL-Fatihah.
Tetapi rupa2nya nuri masih hidup lagi..
Aku xtaw cam ne Adik nuri leh antar info yang salah kepadaku.
Kenapa??
Mungkin Betul or tidak berita yang aku terima sebelom ini.
Sekarng aku xtaw mana yang betul.
Setiap kali kau fikirkan hal ini.
Aku nye fikiran mesti kusut+pening.
Sebab tuh lah bila ada orang tanya pasal si Nuri tuh.
Aku hanya cakap "xtaw lah weyh"
Aku da penat sangt2 ngan sume nih.
Aku xtaw apa sebenarnya yang da berlaku sekarang antara aku ngan Nuri.
If nuri bukan jodohku
Aku reda+terima.
Tetapi nape sume nih mesti jadi.
Kenapa..
Mungkin ini adalah takdir+dugaan.
Dugaan untuk aku.
Kerana stiap apa yang berlaku ada hkmahnya :))
Aku xtaw cam ne nak terangkan kepada kamu semua.
Wahai kawan-kawanku.
Aku tahu kamu semua risaukan aku.
Maapkan aku wahai kawan2ku.
Kerana aku membuat kamu semua risaw :))

2 comments:

  1. sabar lah nisa....aq tahu ko boleh lalui iin semua...ko seorang yang kuat...aku tahu ko kuat...so jadi lah seorang perempuan yg ceria dan kuat....jgn sedey2 yea....aq syg ko wei....

    ReplyDelete
  2. Tima kaseh qidah :))
    InsyALLAH aku akan kuat seperti apa yg ko cakapkan tuh.
    Doakan aku ye :))
    sayang ko gak!!

    ReplyDelete