Friday, December 21, 2012

Hari ini aku menangis lagi..
Hati aku menjadi sebak kerana disebabkan  benda yang tak sepatutnya jadi..
Da banyak kali da aku cuba untuk bersabar dengan nya..
Da banyak kali aku cuba untuk bertahan..
Da banyak kali aku menahan hati aku ni dari menitiskan air mata aku ni..
Tapi sebanyak itu jugaklah sebenarnya ada orang yang tidak  jugak memahami apa yang aku rasa ..
apa yang aku pendam dalam hati aku ni..
Aku bukanlah jenis orang yang suka menunjuk-nunjuk apa yang aku buat kerja..
Yang aku tak faham kenapalah mama masih tak memahami hati dan perasaan aku ni..
kenapalah mama asyik nak menyalahkan aku..
kenapalah mama asyik nak cari kesalahan aku..
padahal aku da banyak berkorban untuk kebahagiaan mama dan babah..
aku sanggup memujuk babah untuk berubah demi mama..
tapi semua tu mama tak penah namapak..
mama tak penah nampak apa yang aku buat semua tuh..
asyik aku je yang kena mengalah..
niat aku bukan nak melawan mama..
tapi aku cuma mempertahankan apa yang aku nak ckpkan..
aku hanya pertahankan apa yang sepatutnya aku cakapkan..
tapi sume tuh da disalah ertikan oleh mama..
Sejak dari zaman sekolah lagi aku asyik kena mengalah je..
asyik aku je yang kena..
asyik aku je yang kena bersabar..
sampaikan aku menitiskan air mata aku..
sampaikan aku terpaksa menahan perasaan sebak aku ni seorang diri..
tanpa ada yang memahaminya..
mungkin pada luaran diri aku,aku nampak seperti happy je kan dgn family aku..
tetapi hakikatnya aku kena banyak bersabar dan da terlalu banyak sudah aku menitiskan air mata aku ini demi mama..
Apabila aku da terlalu menahan sebak dalam diri aku ni aku akan secara spontan nya aku akan mengalirkan air mata ku ini..
Aku tak penah nak berkira dengan mama..
aku cuba sedaya upayan untuk membahagiakan mama dan babah..
tapi mama yang tak penah nak memahami aku..
sekarang mama da lain..
mama yang sekarang lebih banyak bercakap..
lebih banyak tergesa-gesa..
lebih banyak sibukkan diri dalam hal-hal yang tak berkaitan..
mama yang sekarang ni pada pandangan mata lebih banyak suka menunjuk-nunjukkan kebaikkan kat orang lain..
walaupon benda tuh semua org tahu akan nya..
aku pon kadang-kadang tak faham langsung dgn sikap mama skrg..
mama skrg ni lebih suka menceritakan hal dalam rumah kat org lain..
Hal aku yang kena repeat exam pon mamam ceritakan kat orang luar..
tuh yang aku tak faham mama yang skrg ni lebih menceritakan cerita dalam rumah apa yang berlaku dea ceritakan kat orang luar..
ermm..tah la..
aku pon tak tahulah sebab apa..
aku da penat da dengan semua ni..
ble benda ni jadi lagi kat aku..
aku rasakan lebih baik aku keluar dari rumah daripada duduk kat rumah ni..
ble aku ade kat rumah mama asyik da membebel je..
ada je yang tak kena..
ble la aku nak start keje ni..
mungkin selepas aku dapat kerja mungkin mama akan mula rasa rindu kat aku..
aku harap camtuh lah keadaan nya..
sebab da banyak da aku cuba untuk bersabar da bersabar..
[Maapkan akak mama,akak takde sapa2 untuk akak luahkan apa yang akak rasa selain daripada blog akak ni]
[Maapkan akak sebab tulis kesah mama]
[Akak mintak maap sangat-sangat]
[Dalam blog ni je lah akak dapat luahkan sume apa yang akak rasa sepanjang berada disampaing mama]


No comments:

Post a Comment