Saturday, March 16, 2013

Assalamualaikum..
Alhamdulillah pada bulan mac ini aku di berikan khabar yang gembira akhirnya aku telah diterima untuk bekerja..
Terima kaseh Ya Allah,
Kerana Engkau telah memakbulkan doa-doaku..
Alhamdulillah..
Aku akan memulakan tugasku di kpj klang specialist hospital..
Buat masa skrg ni aku hanya menunggu surat tawaran untuk memulakan tugasku sebagai seorang jururawat :)
Akhirnya selama hampir 9 bulan aku menunggu dan terus menunggu akhirnya ia membuahkan hasilnya..
Setelah aku hampir berputus asa atas semua yang jadi ke atasku..
Kerana aku hampir berputus asa untuk mendapat kerja tetapi Allah telah memberikan ku peluang kedua..
Untuk bekerja dan bekerja untuk masa depanku..
Alhamdulillah..

Monday, January 28, 2013

aku yang kena dgr tuh..
aku yang jadi pendgar yang setia tok mama
tapi apa yang mampu aku berikan.,.
Assalamualaikum..
Hari ni aku bertekak lagi dgn mama,
Sume nya gara2 aku ckp yg mama wat fitnah dekat syera sbb tdi syera suh aku g antar dea g ktm nilai dgn eryn tapi aku malas pastu syera suh baby yg antarkan kat umah eryn..
Tadi tiba2 tiba mama kata yg syera mesti g jumpe danial n kata yg baby bersubahat sbb kononya berkomplot dgn syera tok wat maksiat..
ape kejadahnya nya tuh!!
Pastu aku ckp la yg mama da buat fitnah ni sbb mana  mama tahu yg syera tuh nak g jumpe danial tapi mama pertahankan kononnya tuh yg tuh mama kata andainya je..
bukan kah suatu andainya tuh pon ssatu fitnah..??
Pastu mama lak nak bertekak dgn aku..
Aku pon apa lg ckplah yg andaian tuh kan satu fitnah gak,
tapi beselah mama tak kan nye penah nak mengaku kalah still gak nak pertahankan benda uh..
hurmm,, tak faham la aku..
Asal apa yg aku ckp je sume nya kalo aku buat andaian camni mesti kata aku wat fitnah..
Tapi ble mama yg kata leh lak kata tuh bukan fitnah..
HUrmm, betul2 wat aku tak faham..
Aku malas da nak brtekak dgn mama uh..
Kang nangis lagi lak mama..
Aku jelah yg beralah..
tapi masalahnya aku pon nak gak pertahankan apa yg aku nak ckp..
Tapi... tuh laaa..
ermm, 
Sekarang ni aku betul2 tak faham dgn mama..
mama asyik nak menang je terutama dgn aku..
Aku da banyak berkorban tok mama..
tapi mama tak penah pon nak sedar..
Mungkin selepas aku da takde baru mama akan sedar kot..
Takpelah..
Biarlah hanya Allah je yang tahu ..
Apa yang ada kat dlm hati aku ni..
Biarkanlah ..
Tapi berdosakah aku..?
Memang berdosa aku kerana aku melawan ckp ibu aku sendiri,
ibu yang mengandung aku selama 9 bulan 10 hari..
Tapi aku pon ada gak pandangan serta hati dan perasaan yang aku perlu luahkan serta keluarkan..
Tapi satu pon mama tak penah nak amek kesah..
Yang betul hanyalah kata2 mama je..
Kata2 anak2 mama takpenah pon nak di amek kiranya..
Hanya mama jelah yang betul..
Pandangan anak2 ni langsung tak penting dan tak penah nak dgr..
Aku da penat sgt2 dgn sume ni..
Ya Allah kau berikan lah aku kekuatan untuk menghadapi sume dugaan mu ni..
Aku tahu mungkin aku ni bukanlah anak yang baik, anak yang taat..
Tapi aku selama ni da cuba yang terbaik untuk membahagian kedua org tua aku..
tapi aku tahu sume ni tak ckup lg..
Tapi aku mmg sentiasa cuba yang terbaik..
Dan mungkin pada pandangan mata kasar mama yg aku ni hanyalah menyusahkan..
tapi pada hakikatnya aku mmg amat menyanyangi mama ..
aku tak penah nak menyusahkan mama..
tapi dgn keadaan aku yang seperti skrg ni mmg aku terpaksa menyusahkan mama serta babah,
aku tak mampu tok bagi mama sume yang mama hendak kan..
aku tak mampu untuk beri mama duit..
aku tak mampu beri tuh sume..
yang aku hanya mampu..
aku ni hanyalah menyusahkan mama..
aku pon tak nak sume ni sebenrnya..
aku pon nak gak keje cam dak2 len..
aku pon nak gak pegang duit sendri..
nak gak belanja cam dak2 len..
tapi mungkin rezeki aku belum ada lagi tok sume tu..
belum ada rezeki aku tok bagi mama rasa duit yang aku usahakan lagi..
aku tahu apa yang ada dalam pikiran mama..
aku tahu..
mama nak kan duit daripada aku..
aku tahu tuh..
tapi adakah mama tahu yang aku pon nak sume tuh..
aku tertekan  sgt2 ble dok mah ni..
dgn sume masalah ni..
aku yang kena dgr sume bebelan mama..
aku yang kena dgr sume keluhan mama pasal babah..
yang mampu aku berikan lah senyuman..
aku tak mampu berikan wang ringgit..